Výhody klíčení


Pamatuji si, že jako malá jsem se s radostí dívala na to jak se den po dni rozevírají semínka řeřichy a těšila se na to až budou klíčky dostatečně veliké, aby se daly utrhnout a dát na chleba s máslem a se solí. Pamatujete se také na to? Nebylo to fascinující? Tento jednoduchá proces klíčení se odehrával přímo před očima, jelikož semínko nebylo skryto v půdě a bylo celé vystavené na odiv.

Klíčky slunečnice

Klíčení semínek https://www.nakliceno.cz/
není složitý proces, ale je dobré zvládnout pár základních technik a vězte, že vám to půjde o poznání lépe. Klíčení je v podstatě proces, při kterém se nechávají luštěniny a semena klíčit po určitou dobu a poté se konzumují surová, nebo lehce tepelně zpracovaná. Poté co jsou zrna či luštěniny na určitou dobu naložena do vody, absorbují vodu a tím dojde k narušení jejich horní vrstvy tzv. membrány. Tím dojde k uvolnění mladého výhonku. Takto naklíčená semena jsou považována za velmi výživné a zdravé.
 
Proč je klíčení tak zdravé?
Díky klíčení dochází ke zvyšování nutriční hodnoty potravin jako jsou zrna, luštěniny nebo fazole. Obsahují taktéž určité antioxidanty, a to včetně kyseliny fytové. Taktéž aktivují naše trávicí enzymy. Klíčení zvyšuje výživovou hodnotu složek a zajišťuje lepší funkci trávicího systému. Mladé klíčky mají 10 až 100krát více glukorafaninů, což jsou enzymy, které chrání naše těla před různými původci rakoviny. Poskytují nám antioxidanty a zvyšují aktivitu chlorofylu, který nám pomáhá při detoxikaci našeho těla tak, že zvyšuje hladinu kyslíku v těle. Klíčky mají vyšší hladinu minerálů a vitamínů, včetně vitamínu D, taktéž mají vysoký obsah bílkovin a není třeba je tak dlouho vařit. http://biospotrebitel.cz/chci-varit-bio  

Naklíčení hrachu
 
Jedním z největších benefitů konzumace klíčků je bezesporu zlepšování trávení. Jelikož v sobě obsahují velké procento enzymů, které zlepšují metabolický systém a procesy v lidském těle. Enzymy dokáží účinně štěpit potravu a zvyšují vstřebávání živin trávicím traktem.